
HilverdaFlorist
Blinkt uit in alles wat ze doet
Design
Websites
Koppelingen
#samenbloeien
De uitdaging: Een nieuwe huisstijl in een nieuwe website
Na de fusie tussen HilverdaKooij en Florist Holland en een strakke nieuwe huisstijl was het de uitdaging om deze nieuwe stijl in een website te gieten die zowel de focus heeft op (potentiële) klanten als eigen agenten. Een combinatie van doelgroepen is altijd een uitdaging om dit zo helder mogelijk te integreren in een website. Hier moet goed over nagedacht worden.
Naast het feit dat we voor HilverdaFlorist de corporate website hebben ontwikkeld kwam vrij snel daarna een nieuwe opdracht om ook de vestiging in Colombia te voorzien van een nieuwe website in de al bekende huisstijl. Wow! Wat een gaaf project zeg.
En of dat nog niet genoeg was werd de uitdaging groter toen ook de partnership met Murara Plants in Kenia de kracht van online wilden gaan versterken. Dit traject was net iets anders… Murara Plants had een ander logo maar toch was de uitdaging om te zorgen dat ook hier het DNA van HilverdaFlorist te zien was.
De oplossing: 3 websites, 1 stijl
Samen met Saskia Bakker, Jan Peter Steetskamp en Denise van Kampen hebben wij in totaal 3 prachtige websites mogen ontwikkelen. Het avontuur begon met de website voor HilverdaFlorist. Vanuit een Ux/Ui design gebaseerd op de hagelnieuwe huisstijl is er een maatwerk template gebouwd bovenop het CMS systeem WordPress. Na een mooie samenwerking waarin professionaliteit voorop stond met een grote fun-factor werd het vertrouwen uitgesproken om ook te beginnen aan HilverdaFlorist Colombia en partner Murara Plants in Kenia.
En goede samenwerking zet je in voor de langere termijn. Dat is altijd de insteek wanneer wij een samenwerking aangaan. We selecteren dan op drie niveaus:
- Past de klant bij ons bedrijf / kernwaarden
- Wordt het team enthousiast van de opdracht
- En is het een win/win voor beide partijen
Daarna gaan we aan de slag in 3 fases:
- Concepting fase > Make it clear
- Design fase > Make it beautiful
- Development fase > Make it real
Deze fases zorgen ervoor dat de kwaliteit van het project gewaarborgd blijft.
Het resultaat
Door een herkenbaar design is het gelukt om de drie websites één uitstraling te geven. En door slimme functies als
- Download functies voor Agenten (medewerkers)
- Automatisch inladen van assortiment
- Een koppeling met Google drive
Is het gelukt om de website functioneel en als meerwaarde in te zetten voor de eerder genoemde doelgroepen. Daarnaast is de website door sterke fotografie en een strak design een visuele eye-catcher.
Als ambassadeur en fan van de sierteelt is het samenwerking met HilverdaFlorist 100% een mijlpaal waar wij trots op zijn. #samengroeien.




Bel mij terug
Offerte aanvragen