
One-page website
”Voetbal is simpel. Wat moeilijk is, is simpel voetballen.”
door Julia
#samengroeien
Jouw bezoekers in één vloeiende beweging naar de beoogde actie; waarom jij zou kiezen voor een one-page website.

“Voetbal is simpel. Wat moeilijk is, is simpel voetballen.” Een uitspraak van Johan Cruijf. Wat deze uitspraak zó sterk maakt? De eenvoud. Wij mensen hebben de neiging om zaken veel te complex te maken. Dat is niet nodig en dat vergeten we vaak. Zaken zijn vaak eenvoudiger dan we vooraf denken. Werken met nodige passie, de taken uitvoeren op een spontane organische manier; dat werkt. Alles lijkt dan vanzelf te gaan. Dat slaat niet enkel op voetbal, maar ook op het maken van een website. Wat bedoelen we hier nu mee? Je kunt heel moeilijk denken, maar soms is een ‘simpele’ one-page website dé oplossing.
Digitalisering is een feit, elk jaar worden er steeds méér online aankopen gedaan dan het jaar daarvoor. Voor alle online aanbieders wordt de vijver dus jaarlijks aanzienlijk groter. Maar ook steeds meer online platformen doen hun intrede. Een grotere vijver, maar dus ook meer vissers. Je zult je dus moeten onderscheiden van de rest. Hoe? Het begint allemaal bij een goede website.
Een professionele presentatie is een must
Geld wordt vaak gezien als een limiterende factor, echter vergissen veel ZZP’ers zich hier flink in. Veel ZZP-bedrijven, bedrijven met vaak een klein budget, gaan liever zelf aan de slag. Zo hopen zij groot geld te besparen aan een website die zij ‘heus wel zelf kunnen bouwen’. Helaas snijden veel ondernemers zichzelf hier in de vingers. Het resultaat is vaak een knullige website die bezoekers weinig tot geen vertrouwen geeft in hun bedrijf.
Wil je liever een écht goede website? Dan zul je er tóch budget voor moeten vrijmaken. Geen zorgen, voor een passende en professionele website is allang geen kolossaal budget meer nodig. Een gemakkelijke en prijsvriendelijke oplossing; een one-page website!
Wat is een one-page website?
In eerder genoemde situatie, is een one-page website dé oplossing. Een one-page website bevat alle noodzakelijke content betreft jouw bedrijf in één (soms lange) pagina waar bezoekers doorheen kunnen scrollen. Het ultieme doel van een one-page website: de bezoeker door middel van één vloeiende gebruikerservaring, zonder afleiding, meenemen naar de beoogde actie. Of dit nu het invullen van een contact formulier is of het inschrijven voor een nieuwsbrief, die keuze is aan jou.
One-page websites zijn erg populair, het is nu eenmaal een manier van presenteren die écht goed werkt. Een one-page website biedt voor jou, als ondernemer, veel voordelen. Wij zetten graag enkele voordelen voor jou op een rijtje.
Een one-page website oogt professioneel
Hoewel de website maar uit één pagina bestaat, heeft deze tóch een professionele uitstraling. Door het gebruik van kwalitatief goede afbeeldingen en een passende tone of voice kun je gemakkelijk een professionele website laten realiseren. Ook het ontwerp heeft veel invloed op de uitstraling, echter is er weinig wat niet kan. Zolang al jouw content maar op één pagina blijft.
Een bezoeker kan eenvoudig navigeren
Het uitblijven van conversies kan veel verschillende oorzaken hebben. De voornaamste reden: het is voor klanten niet volledig duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is. Een one-page website is dé oplossing om dit probleem te tackelen. Bezoekers die door de website bladeren kunnen gemakkelijk essentiële informatie missen. Op een one-page website kunnen bezoekers eenvoudig door de website scrollen, waardoor jij hen op elk wenselijk moment de juiste informatie kunt bieden die op dat moment relevant is voor de lezer. Zo leid jij jouw bezoekers eenvoudig naar het uiteindelijke doel van jouw website; het ondernemen van actie.
Het converteert goed
Op een one-page website kun je als bezoeker maar één kant op; naar beneden. Door een logische opeenvolging van elementen kun je de bezoeker dus gemakkelijk naar de uiteindelijk te ondernemen actie leiden. Zo voelt het ondernemen van actie uiteindelijk voor de bezoeker als een logische vervolg stap. Door minimaal gebruik van links of klikbare objecten creëer je een afleiding-loze omgeving voor de bezoeker en optimaliseer je de conversies op jouw website.
Ze zijn uitermate geschikt voor mobiel gebruik
Steeds consumenten bezoeken een website via hun mobiele telefoon. Het is dan ook niet gek om te denken in een oplossing met al deze bezoekers in het achterhoofd. Een one-page is heel geschikt voor mobiele gebruikers. Mobiele bezoekers hoeven enkel door de website te scrollen, zonder dat zij heen en weer hoeven te klikken. Dat is erg fijn, aangezien op sommige mobiele telefoons de klikbare elementen erg klein kunnen zijn. Door alle informatie op één pagina te bundelen kun je ook de mobiele bezoekers van een fijnere ervaring voorzien.
Een one-page website vraagt minder onderhoud.
Als ondernemer zit je er niet op te wachten om veel aan je website te moeten knutselen. Laat staan dat je maandelijks hoge kosten moet maken om een partij je website te laten onderhouden. Aangezien een one-page website véél minder informatie bevat dan een volledig ingerichte website met meerdere pagina’s, is er minder informatie om bij te houden en zijn er véél minder dingen die er mis kunnen gaan. Nadat je alle wenselijke content hebt geplaatst kun je jouw one-page website min of meer met rust laten. Zo hoeft het bezitten van een professionele dus lang niet altijd veel moeite te kosten.
Een unieke presentatie
One-page websites hebben iets natuurlijk unieks. Het is niet een standaard manier om jouw website in te richten, vandaar dat het sneller de aandacht van bezoekers zal trekken. Zo zijn one-page website ook heel geschikt voor creatieve beroepen of ondernemers die zichzelf een online visitekaartje wensen. Zo kun jij op een unieke manier laten zien wat jij ‘in huis’ hebt.
Een prijs vriendelijke oplossing
Voor ieder die graag een professionele uitstraling wilt voor zijn website, goed wilt converteren en liever niet met veel tekst communiceert is een one-page website dé budgetvriendelijke oplossing. Echter is er aan een one-page website geen vaste prijs te kleven, de kosten voor een volledig ingerichte one-page website zijn altijd afhankelijk van jouw wensen en eisen.
Vooral voor alle (startende) ZZP’er ondernemers is een one-page website een slimme oplossing. Mocht je eventueel tóch later nog over willen stappen op een website met aanvullende pagina’s, dan kunnen deze pagina’s eenvoudig aan de bestaande one-page website worden toegevoegd.
Wil jij samen met ons een rondje lopen? Meld je dan snel aan!
Samen lopenOfferte aanvragen