
Hoe kan je door digitalisatie
meer leads behalen?
door Kaj
#SAMENGROEIEN
Wij leggen je graag uit hoe dit werkt, en gebruiken onze klant Alpha Tent Event (ATE) hierbij als voorbeeld. ATE heeft een custom-made formulier met een conversiepercentage van 30,2% (nee, de website heeft geen 3 bezoekers 😜)
1. Verliezers hebben een excuus, winnaars hebben een plan!
Meer leads, bestellingen of naamsbekendheid? Begin dan met het in kaart brengen van je wensen, maak ze meetbaar en bedenk een strategisch plan om je doelen te bereiken. Dat klinkt simpel, maar dat is het niet. Daarom is het belangrijk dat je een duidelijke missie en een visie hebt, welke je kunt nastreven. Vanuit je missie en visie begin je met het definiëren van je doelstellingen. Begin groot en werk steeds meer terug naar kleine realistische mijlpalen. Het bewaken van deze doelen/mijlpalen doe je op basis van KPI’s (key performance indicators). Je KPI’s zijn de voorwaarden die nodig zijn om een doel te kunnen behalen.
Na een zwaar corona jaar, zeker voor de evenementenbranche, wilde Alpha Tent Event uit de kosten komen en een mooi eindresultaat behalen (doel). Alpha Tent Event wilde bijvoorbeeld x tenten verhuren per maand (Afzet KPI). Gezien het gemiddelde conversiepercentage van x% (conversie KPI) was het belangrijk om x aantal (bezoekers KPI) kwalitatieve bezoekers te genereren uit SEO & SEA.

2. You dont want a good design, You want a great design!
Stefan Groen, van Create the Brand, heeft voor Alpha Tent Event een complete huisstijl gecreëerd. In deze huisstijl is vervolgens een gebruiksvriendelijk leadformulier gemaakt. Een bezoeker kan binnen 70 seconden een complete offerte aanvraag voor een tent afronden. Uiteindelijk draait het niet enkel om de uitstraling, maar ook om de technische executie. Het moet vloeiend en razendsnel werken!

3. Bereik jouw actieve doelgroep
Binnen de marketing bestaan er twee modussen: actief en passief. Een actief persoon is iemand die informatie zoekt of een probleem heeft en Google of YouTube gebruikt om meer te ontdekken. Hij of zij is dan op zoek zijn naar een product of dienst om dat probleem op te lossen. Een passief persoon is bezig met het scrollen door social media kanalen of aan het bladeren door een boekje. Hoewel deze niet direct iets van een bedrijf wilt, is dit juist het moment om waarde te bieden met snackable content. Denk bijvoorbeeld aan een leuke video of een interessant artikel. Wanneer je vaak in beeld komt en waardevolle informatie biedt, kun je ervoor zorgen dat iemand fan wordt van jouw content en uiteindelijk jouw merk. De beloning: iemand die niet gaat zoeken naar een oplossing, maar direct naar jou surft. Het is een kwestie van vertrouwen
Alpha Tent Event bestaat nog niet zolang. Daarom beschikt het niet over de budgetten en de diensten die nodig zijn om geleidelijk een fanbase op te bouwen. Snelle conversie was daarom noodzakelijk. Om dit te kunnen realiseren, hebben wij een passend Google Ads- en SEO plan opgesteld. Een snelle reactie, goede dienst en flexibiliteit resulteren in Alpha Tent Event fans en ambassadeurs!

4. Een goed flow op de website creëren.
Een goede ‘flow’… “Wat is dat?” hoor ik je al zeggen. Het is één van onze mooie marketingtermen. Met een goede flow bedoelen we dat een bezoeker in één vloeiende beweging bij de beoogde conversie terechtkomt. Wanneer iemand op de website komt, is het namelijk de bedoeling dat hij of zij, via knoppen of het navigatiemenu, altijd terechtkomt op de plek waar wij willen dat hij of zij terechtkomt. Denk aan een offerte pagina, whatsapp-gesprek, belknop of een contactformulier.
Iemand die zoekt op “partytent huren” wenst eerst te ontdekken wat je als bedrijf te bieden hebt en zal prijzen, opties en services vergelijken. Om deze direct vanuit Google naar een offerte pagina te sturen is geen goed idee, op deze pagina is namelijk niets aan, voor hen, relevante informatie te vinden. Daarom zorgen wij er graag voor dat dit verkeer naar een pagina wordt gestuurd die past bij de vraag. Wanneer deze pagina’s niet bestaan, zorgen we ervoor dat er nieuwe pagina’s komen die wel de juiste informatie bevatten
Zo hebben wij op alphatentevent.nl aan elke pagina een optie toegevoegd die zorgt voor conversie, blog-lezers of interesse in de producten. Alle flows leiden uiteindelijk naar een offerte- of contactpagina.
Geen conversie terwijl je al deze stappen onder de knie hebt? Laat ons jouw website, dienst of product analyseren en vergelijken met die van je concurrent. Vervolgens dragen we je ideeën aan die zorgen voor optimalisatie. Wij houden van sparren en het bedenken van creatieve ideeën!


Wij leren jou graag kennen